Vrei un credit? Iata ce intrebari sa adresezi IFN-ului!

”Informatia inseamna putere” este o lozinca binecunoscuta tuturor romanilor, mai ales in perioada de tranzitie, cand lucrurile nu erau stabile, iar in tara noastra circulau o multime de zvonuri, iar oamenii nu mai stiau ce sa creada. Cu timpul, incepand cu 1995, oamenii au inceput sa se informeze din mai multe surse, sa isi cunoasca drepturile si sa ia masuri. 

La fel se intampla si atunci cand semnezi un contract de prestari servicii sau unul de creditare. Pe langa informatiile pe care operatorii ti le transmit este foarte important sa pui si cele 7 intrebari de mai jos:

1.Pot sa renunt la credit daca nu imi mai este necesar?

Raspuns corect: Da! Conform legislatiei actuale, mai precis OUG 50/2010, ai dreptul de a renunta la credit in mod neconditionat, fara sa invoci motive, in termen de 14 zile de la semnarea contractului de credit. 

Iar daca ai comparat ofertele si ai gasit in alta parte solutii de finantare mai bune, cel mai bine ar fi sa nu semnezi acordul de reducere a perioadei de 15 zile.

2. Cum pot fi platite ratele si care este cea mai buna modalitate de returnare a banilor?

Daca vrei ca nimeni sa nu afle ca ai optat pentru un imprumut, cea mai buna solutie este sa optezi pentru serviciile de creditare ale Best Credit IFN – banii pot fi inapoiati prin virament bancar sau prin plata la ghiseu. 

Daca plata ratei se face prin transfer, este important sa intrebi daca exista comisioane la incasare pe care IFN-ul ales le pune in sarcina ta. Daca finantatorul are acces la contul tau curent pentru a retine automat valoarea ratei la scadenta, asigura-te ca ai suficienti bani in cont. 

3. Cum aflu informatii despre credit si cum il pot administra?

Cei mai multi finantatori ofera posibilitatea crearii unui cont online, in momentul solicitarii creditului, la care ai acces pe toata perioada derularii acestuia. Unele site-uri permit inapoierea unui credit pana la salariu, de exemplu, prin plata online, securizata, altele permit optiunea contractarii unui nou credit. Dar cele mai multe informeaza care este soldul si cate rate mai ai de platit.

4. Ce informatii primeste si raporteaza IFN-ul la Biroul de Credit?

Cele mai importante informatii furnizate si primite de la Biroul de Credit sunt: intarzierea la plata ratelor scadente (daca depasesc 30 de zile calendaristice), fraude, declaratii false, informatii pozitive cu privire la scorul de credit si scorul de credit in sine. Inainte ca un client sa fie inscris in Biroul de Credit acesta va fi notificat cu 15 zile in avans, in scris, telefonic sau prin SMS. 

5. Ce trebuie sa fac daca intarzii cu plata ratei?

Nimeni nu isi doreste asta, insa se poate intampla. Unele IFN-uri iti cer sa ii anunti in scris sau telefonic inainte de scadenta, altii iti cer sa platesti macar o parte din rata. 

6. Care este procedura de rambursare anticipata?

Plata anticipata sau ”rambursarea anticipata”, partiala sau integrala, este un drept pe care orice client il are, mentionat in OUG 52/2016, art. 26, lit. r. Finantatorul este obligat sa iti detalieze cum iti poti exercita acest drept, mai ales ca daca platesti partial creditul il vei putea inchide mai repede sau vei plati o rata mai mica.

7. In cat timp pot intra in posesia banilor?

Imprumuturile online sunt tot mai solicitate de romani pentru ca primesc rapid raspuns, iar banii pot intra in cont in aceeasi zi. Dupa ce ai completat solicitarea, ai primit raspuns pozitiv, vei primi contractul de creditare pe care va trebui sa il semnezi.